måndag 16 mars 2015

Ska bli en ny väska

 


När vi var på symässan hade jag först tänkt att jag inte skulle handla så mycket. Bara få inspiration till att göra något nytt. Men så hamnade jag ibland alla quilt-tygerna. Jag blev så sugen på att göra något. Hittade ett mönster på en väska. Plockade ihop de här tygerna.




Det ska vara remsor av de här tre översta färgerna. Den vänstra färgen ska även vara foder. Den beiga som ligger nederst ska vara bottenfärgen bakom de andra färgerna. 

Det var länge sedan jag var inspirerad att sy någonting. Men nu är jag verkligen sugen på att börja.

Ha en fin start på veckan 

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. vilka härliga tyger... kommer säkert bli hur fint som helst!
    Fin måndag till dej!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det så härligt att få vara kreativ och jag känner igen den där känslan när man är så sugen på att komma igång:)
    Fina bilder på dig igår, så modigt! Jag fegade ju ur och körde skuggor.
    Ha en fin måndag!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Åh vilka fina färger, skall bli spännande att se väskan när den
    är klar :O)
    Kram Arja

    SvaraRadera
  4. Det där kommer att bli en snygg väska, det är jag säker på
    Du kan det där med att sy!

    Fin start på veckan till dig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Fina färger och mönster, det kommer bli snyggt. Har du varit i butiken på Östergatan? Tror den heter quilteva eller något åt det hållet, hon har mycket roligt i sin butik

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Fina tyger och färger, det blir säkert en jättefin väska när andan faller på.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  7. Vilka fina tyger! Svag som jag är både för rosa och prickar blir jag inspirerad bara av att se bilderna på dina tyger :) Det ska bli spännande att se den färdiga väskan sen.
    Kram Maria

    SvaraRadera