onsdag 1 oktober 2014

Sprayade buddhor




Har aldrig provat att spraymåla. Men med billig sprayfärg och små billiga buddhor blev det väldigt lockande att prova. Tipset är att ha handskar på sig eftersom färgen är väldigt svår att få bort. 




Jag valde matt svart färg. Den blev ändå rätt glansig. Fast ändå snyggt. När jag var i farten sprayade jag även en korg som varit svart, med hade blivit väldigt solblekt. Resultatet blev som den var ny igen. 




Nu ska det bara hittas en fin plats till dem också.

Detta får bli mitt bidrag hos Tatjanis bloggutmaning DIY.

Ha en fin onsdag

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Lite listigt med sprayfärg, sugen på att prova men har inga projekt än:) Nu är jag ingen gillare av buddhafigurer, förmodligen blev jag alldeles för trött på dem när jag sålde för Zelected by Houze så det finns någon här hemma också;), men jag tyckte ändå dina blev fina:)

    Må gott!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt!!
    Fint att ha dom i grupp.

    Fin dag till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ser ut som det blev en riktigt lyckad sprayning! Aldrig testat, men har några projekt som skulle passa att testa på! Misstänker att det gäller att ha ett bra ställe att vara på när man sprayar!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Så snyggt! Fina Buddhorna blev. Här sprayades en lampskärm igår (som visas ikväll ;)) Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Nä men OJ så snyggt! Tänk vad lite färg kan göra.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Spraymåla har jag aldrig testat, det blev ju super snyggt. Kram åse

    SvaraRadera
  7. Åhh vilket bra DIY, kom just på att jag gjorde just detsamma med ett par blå glasljusstakar... Ska nog ge mig på lite andra greger också här hemma. Tack för tipset o för att du är med :)

    Härligt bidrag!

    kram - Tatjanis

    SvaraRadera