fredag 1 augusti 2014

Vad man kan göra med hortensia blommorna.



Två av mina hortensior har ändrat färg på sina blommor. De börjar blomma över. Då tänkte jag att jag skulle sätta lite nya blommor på mina oasisbollar.




Du behöver endast en oasisboll, silvertråd, lite fina pärlnålar. Tätt tätt klär man bollen med blommor. Efterhand virar man silvertråd så att de hålls på plats. Även nålarna håller silvertråden på plats.




på den här blev det ljuslila blommor.




Den här blev med lite rostfärgade blommor. Ett enkelt pyssel i sommarvärmen.


6 kommentarer:

  1. Så fina!!
    Vilken cool idé så man får njuta länge av vackra blommor.

    Kram och fin dag//Hannis

    SvaraRadera
  2. Men så fantastiskt vackert. Den där iden ska jag komma ihåg.
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. jättefint... men oj, det känns pilligt, inget för mej och mitt dåliga tålamod! :-)
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  4. Undrar om jag ska lyckas kommentera den här gången då!! Jag har säkert försökt minst 20 gånger olika dagar och olika tider, men är helt oförmögen att kommentera hos dig och några andra ... måste bero på någon inställning eller version av webläsare eller dylikt hos någon av oss - Blogger loggar ut mig och kastar bort min kommentar och säger att det är fel på sidan?

    Men, i varje fall - underbara bollar, så fina! Och stenar från Santorini, härligt. Var där 1991 och tyckte det var en helt fantastisk ö:)

    Ha en fortsatt fin sommar!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  5. Men vilket jättefint pyssel! Ser lätt ut......
    Ha det fint i sommaren! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så fint! Vilket toppenbra sätt att fortsätta att njuta av hortensian :)
    Kram Maria

    SvaraRadera