lördag 14 juni 2014

Nytt olivträd



Jag har berättat innan att jag har ett olivträd som inte har några blad längre. Det trädet finns fortfarande. Fast det har nu fått en mer undanskymd plats, där det kan återhämta sig. Det känns inte som att det kommer att bli fint igen. Fast jag har inte gett upp än. På platsen där olivträdet brukar stå ville jag gärna ha ett nytt friskt träd. Så förra helgen köpte vi ett nytt träd på Flyinge plantshop. Sedan köpte vi en ny svart kruka på Lödde Plantshop. Jag är så glad för vårt nya träd.

Ha en fin Lördag

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Olivträden är märkliga. Mitt stora jag hade ute när jag bodde i hus var det en ständig kamp med.
    Mina mindre som jag har inne dom överlever...

    Fint och snygg kruka!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Mitt träd är lite spretigt kan man lugnt säga, men det kommer massor av nya blad i alla fall så det är nog bara att ha tålamod ;) Olivträd är ju inte de mest snabbväxande träden...
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. HI i love your blog , you have a new follower from Chile
    Angelica

    SvaraRadera