måndag 16 juni 2014

Fågelbad i betong



För några år sedan gjöt jag rätt mycket i betong. Då gjorde jag bland annat det här fågelbadet. Jag använde en stor plastytterkruka, hällde betong i den. Sedan tryckte jag i en mindre ytterkruka i betongen. En liten tyngd i innerkrukan är bra så att inte krukan flyter upp ur betongen. Resultatet ser ni här på bilden. 

Är lite sugen att göra lite nytt i betong. Får se om det blir gjort något under semestern. Det börjar längtas dit och listan på allt som vill göras håller på att ta form.

Ha en fin Måndag

Kram Pernilla

8 kommentarer:

  1. jag tänker jämt att jag ska gjuta i betong... ett sånt där fågelbad hade jag också, men det blev visst kvar i gamla trädgården. Kanske dags att göra ett nytt?!
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort av rabarberblad, tycker det är så fint, tyvärr gick det sönder förra sommaren så nu får jag ut på rabarberblads-jakt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Tack för den. Jag har aldrig gjutit i betong men planerna fanns när Maria höll på. Det hade jag glömt bort. Fågelbad är vackert.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt fågelbad. Ett sådant måste nog göras när betongen åker fram igen, för visst hör betong, sommar och semester ihop;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Håller med dig, det är kul att gjuta i betong. Ska också försöka få till något nytt under semestern :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Det är himla kul att gjuta i betong! Gjorde en del grejor för några år sedan, men nu har jag haft ett uppehåll. Kanske ska testa igen i sommar?!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Jag gjorde det mycket ett tag, betong. Men sen "glömde" jag bort det.
    Ett tacksamt material, blir finare med åren.
    Fint att ha ett fågelbad stå sådär!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Betong i trädgården är fint och jag tycker om när de inte är nygjorda också. De får en annan karaktär... gillar den :) Lätt att göra listan lång på saker man vill göra :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera