söndag 4 maj 2014

Utflykt till Falsterbo






På första maj tog fina mannen och jag en tur till Falsterbo. Det var soligt väder, dock inte så varmt men med rätt kläder är det härligt bara solen lyser. Vara nära havet är härligt.




Det finns en massa fina små badhytter nära stranden. De är så söta.

Min fina man hittade en cache i närheten. Det blir lite annorlunda turer när man ska finna gömmorna. Fast här gjorde det inget att man stannade till. Miljön är underbar.

Idag ska jag besöka en marknad i Killehuset i Bara med min fina svägerska. Det ska bli spännande eftersom en annan bloggerska ska ha utställning där. Bloggen är Vildahilda.net.
Killehuset i sig är inget nytt för mig, där har jag varit många gånger eftersom det är min hemkommun. Jag har bott i Bara ända tills jag flyttade hemifrån. 

Ha en fin söndag

Kram Pernilla

9 kommentarer:

  1. Så vackert det verkar vara i Falsterbo så roligt med små badhyttor.
    Hoppas ni får en fin utflykt idag och att ni gör några fynd
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Så vackert!!
    Jag har varit i Falsterbo en gång, på hästtävlingar.
    Så jag hann inte se så mycket.

    Ha så kul på marknaden!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vilken fin färg havet har! Så härligt med hav och strand bara man är rätt klädd. Tack för sällskapet idag :)
    Kram Maria
    Ps. Bilder från fotograferingen finns på bloggen nu.

    SvaraRadera
  4. Åh så vackert det är vid havet nere i Skåne och så fina bilder du tagit!
    Jag är skåning men bosatt i Värmland och som jag längtar hem nu den här årstiden... Ja annars också då och då men nu är havslängtan enormt stor...

    Ha en fortsatt fin söndag.

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder... vi har också besökt havet några dagar, dock andra sidan. Det blåste rejält, men solen var framme, så vad gör väl det?!! :-)

    SvaraRadera
  6. Det höll på att bli en utflykt till Falsterbo för oss idag, men så såg jag på väderleksrapporten att det ska bli regn i veckan och jag kände mig tvungen att fortsätta med gårdagens trädgårdsarbete! Det är så roligt att följa din blogg för jag får så många tips på utflykter! I Bara har jag nog aldrig varit!
    Lägger det på minnet!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  7. Det är så skönt att vara vid havet... Vi har inte långt till havet, tanken fanns för en cykeltur dit idag men det blåste rejält här idag... Men solen lös!
    Ha en bra start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Rolig att träffas i Söndags!!
    Härliga bilder av falsterbo du levererar...och så läser jag att ni geo-cachar, det gör vi med :) Varit lite inaktiva över vintern, men snart får man ju komma igång. har något roligt ställe att tipsa om om ni inte redan lyckats vara där

    kram kajsa

    SvaraRadera
  9. Hoppades på att hitta en mailadress till dig...men vi heter Hoggers Crew och jag tror att din och min sambo är lika ivtriga i chache letandet :) det jag tycker är roligt är just att få komma ut och hitta nya ställen, gärna med kameran i hand

    Kram kajsa ( snicksnack71@hotmail.com)

    SvaraRadera