lördag 3 maj 2014

Uppstammat slånbär



Vi hade innan två stycken hängsälgar som var som våra pelare enligt Feng shui till vår ingång. Men i vintras när den andra stormen kom välte träden omkull. De har en stor krona med ett litet rotsystem. 




Vi ville fortfarande ha två pelare vid ingången, så det bar iväg till Flyinge plantshop. Där har de mycket träd att välja på. Vi fastnade för ett uppslammat slånbärsträd. Det kommer inte bli högre än vad det är. Det är bara kronan som kommer att växa. Men den kan man klippa efter hand. 




Det var kul att se när alla bladen började spricka ut. 




Nu har det även börjat komma knoppar som ska bli små blommor. Det är häftig att se hur det utvecklas. 

 Helg igen! Härligt. 

Ha en fin lördag

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Här vill jag ha snabbväxande träd mot våra grannar Nybyggarna så jag köpte hängpilar för två år sedan, men de har inte vuxit någonting! Jag är i alla fall glad att de lever och nu kommer det små fina blad, men inte är de lika fina som dina slånbärsträd! Otroligt fina trädkronor! Bra val du gjort!
    kram M.E

    SvaraRadera
  2. Så fina! Och vilken fin inramning av gången.
    Jag tycker om det!

    Skön lördag till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Hos oss är det högst tveksamt vad det ska bli av våra stormskadade träd. Ett ser ut att klara sig men det andra ... nja vi får se ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Fina träd jag inte sett innan! Står fint där som pelare!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera