söndag 18 maj 2014

Syrener på brickan



Den här blickan som står i köket pryds med lite nytt då och då. Nu satte jag lite syrener i vasen. Vips blev det lite annorlunda på brickan. 




Syrenerna har en underbar färg. Man blir så glad av de här blommorna.

Idag är det dax att inhandla ett nytt olivträd. Även om det gamla får stanna och stå på undantag vill jag gärna ha ett nytt och fräsht. Så man kan se lite friska blad. Det gamla trädet är helt visset i kronan. Får se hur lång tid det tar för sig att hämta sig. Många säger att det tar mycket lång tid. Har inte riktigt det tålamodet. Det gamla trädet får bo i trädgårdslandet. vi få hur det går.

Ha en fin kväll

 Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. Syrener är det bästa! Tänk om de kunde blomma hela sommaren bara ;)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Så fint med syrener! Har tänkt att springa ut mellan skurarna och ta in en liten gren :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så vacker arrangemang på brickan! Och syrener, visst är de helt underbara. Jag når inte våra blommande grenar, busken står lite illa till och blommar numera enbart i toppen. Men jag njuter av att se dem i trädgården och doften är så ljuvlig.

    Olivträd kan ju hämta sig, jag klippte ner ett totalt ett år eftersom den vissnat helt i kronan. Men jag tror det tog hela säsongen innan den hade hämtat sig igen. Så nog förstår jag dig, att du vill ha ett nytt träd:) Det blir nog till att göra detsamma här, vi har också ett eländigt i uterummet.

    Tack för dina fina kommentarer hos mig:)

    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  4. Underbart med syrener, väntar på att våra ska slå ut...!
    Söndagskram till dej!

    SvaraRadera
  5. Syrener är så fint tyvärr är jag allergisk mot dom men fint när man kan byta ut och förnya på brickor!
    Hmm jag har heller inget tålamod för mina olivträd, älskar när olivträden är nya och fräscha
    Kram Sandra

    SvaraRadera