torsdag 22 maj 2014

En liten typ av murgröna



Den här blomman har vi haft i vårt uterum i tre år nu. På vintern får den lite mindre vatten, sedan piggnar den till igen på våren. Jag har den i en Jonte kruka i från Lödde Plantshop. Gillar deras svarta krukor.




De rostiga kloten har fått piffa till växten i år. 




I eftermiddag är det dax för den årliga sommarfesten på jobb. Alla barnen uppträder för sina föräldrar. Sedan brukar vi avtacka våra äldsta barn som ska börja skolan. Den är en sorglig liten stund. 

Ha en fin torsdag

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Ännu en växt som jag inte stiftat bekantskap med! Verkligen söt med sina små gröna blad!
    Ja, den blomstertid som nu kommer har även en del avsked i sin bukett!
    Önskar er en fin dag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Du hittar så många roliga växter!
    Den ser jättefin ut.

    Hoppas ni hade en bra sommarfest=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ja, det är sorgliga....eller lite sentimentala stunder. Jag är ju förälder och tycker att de där stegen, när de lämnar ett ställe för att gå vidare är rörande. Gråter gör jag alltid. Och ungarna skäms förstås galet mycket över sin bölande mamma :D

    SvaraRadera
  4. Så många vackra växter du alltid hittar. Den där murgrönan var fantastiskt vacker.

    Hoppas ni har en lyckad sommarfest.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Så fin i sin svart kruka!! Här är en till som bölar och tycker det är så fint och rörande på samma gång!
    Den blomstertid nu kommer ger mig gåshud
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Å, så fint! Det behövs inte mycket bara man gör det på rätt sätt. Taklökar är läckra i all sin enkelhet. Jag brukar ha dom utomhus, men det är någon som käkar upp dom hela tiden. De försvinner.
    Bollarna också fina.

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken snygg kruka den står i växten...
    Hoppas att ni har en härlig sommarfest och att det blir en fin stund.
    Vi har en väldigt konstig situation på vår förskola där vi inte släpper någon och inte heller kommer att skola in någon till hösten. Mitt i en byggprocess, så livet är inte som vanligt :-)

    SvaraRadera