lördag 24 maj 2014

Chilipeppar



Den här fina chilipepparn fick vi av goda vänner när de var hos oss. Den ska få bo i växthuset.




Där är redan en massa knoppar på den. Det ska bli spännande och se om det blir några chilifrukter. Vet inte om man själv måste pollinera eller om den sköter det själv. Är det kanske någon som vet mer om detta?




Så klart var jag tvungen att fota knoppen riktigt nära. Det är bara så kul.




Nere i krukan hade hon planterat fina taklökar. 

Ha en fin lördag

Kram Pernilla

5 kommentarer:

  1. En sådan fin chilli. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dina frågor då jag inte vet något alls om chilli (förutom att det är starkt) Vackert med taklöken så där nere i krukan.

    Önskar dig en fin helg
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. vilken fin chili och det är så gott att ha i maten, jag älskar stark mat. Jag fick en chiliplanta av min syster men den har inte fått några knoppar än, tror det är en annan sort än din. Tyvärr så vet jag ej hur man sköter om dem men hoppas det blir massor av chilifrukter.
    Ha en fin dag! Kram viktoria

    SvaraRadera
  3. Härlig, frodig planta! Den kommer att trivas toppen i ditt växthus. Tror de är självpollinerande, ha aldrig behövt göra det på de plantor som jag haft ;)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Jag har haft chiliplantor många gånger och de behöver inte pollineras!
    Förra året fick jag en enorm skörd på en planta. Jag stoppade en del i frysen och torkade en del!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Tror också att de är självpollinerande men är inte säker.
    Fin är det, blir spännande att se om det blir något.

    Kram Hannis

    SvaraRadera