söndag 13 april 2014

Fotoutmaning "Utsikt"


Min första tanke var att det var väl en rätt lätt utmaning. Fast ju längre veckan gick hade jag inte en enda bild på utsikt. Då var det bara att ge sig ut på utsiktsjakt. När vi var på stan såg jag det här härliga trädet som hängde över kanalen. Bilden är tagen ifrån en bro.


När vi hade gjort stan klart körde vi ut till västra hamnen. Fina mannen tyckte jag kunde ta en bild på utsikten upp emot Turning Torso. Så blev det en utsiktsbild till.


Vi körde längre ut till havet. Där är så fint med både gräs, sten, vatten mm.


Stora härliga stenar i kanten emot havet. Även livbojen fick vara med i utsiktsbilden.


 Att solen sken var bara ett plus när bilderna skulle tas. Älskar när det är fint väder. 


Man har utsikt långt bort när solen lyser. En liten glimt av Öresundsbron kom med i utsikten.


På sista bilden av utsikt fick fina mannen vara med. Han tittar på utsikten ut över havet. 

Detta får bli mina bidrag i fotoutmaningen Utsikt.
Vill ni se fler bidrag kika in hos Maria O och Mamma med ambitioner.

Idag vill jag också säga ett stort grattis till min fina pappa som fyller 70 år idag.
Så idag ska han firas.

Ha en fin dag Kram Pernilla 

19 kommentarer:

  1. Utsikt över hav är nog den finaste utsikten jag kan tänka mig. Utsikten från Turning torso har jag provat på och den passade däremot inte alls mig ;) Fint att mannen fick vara med på bild.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fina utsikt bilder du fick till, läckert med Turning Torso. Ha en fin söndag och Grattis till 70-åringen. Kram Åse

    SvaraRadera
  3. Superfinal kan det bli bättre än med havet men den höga snurriga TT blir jag nästan ur av :) kram Karin

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder!
    Jag är så fascinerad av Turning torso. När jag stod nedanför så stod jag bara och gapade=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Önskar att jag fick komma upp i Turning Torso och fotografera utsikten därifrån!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Ha,ha..där hamnade du och jag lite i samma tanke och utsikt. Sköna bilder

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder du bjuder på. Magnifika! Mannen ser stilig ut också :-)
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder! Nu fick man ju lite Malmönostalgi :)
    Ha en skön söndag!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  9. Bilden på Torson var läcker. När jag scrollar upp o ner ser det ut som att Torson rör sej. /Knatten

    SvaraRadera
  10. Fin tolkning! Fina bilder på havet, vackert väder och häftigt med TT! Trevlig dag! Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Halloj!
    Många fina utsiktsbilder, får bli en utflykt för att fota TT!
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  12. Härliga utsiktsbilder från bekanta vyer;) Jobbade i Malmö under 4,5 år. Och så skönt med blå himmel och solsken.
    Idag bjuder ju vädret på det mest skiftande register, ena minuten skiner solen och andra minuten hällregnar det och så har det varit hela dagen här!

    Men nu har jag försökt ladda batterierna på annat sätt och hoppas att förkylningen inte tänker gäcka mig.

    Hoppas ni har fått ett härligt firande av din pappa idag:) Och att ni haft en härlig söndag.

    Ha fin kommande vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder!! Det skulle ju lika gärna kunna vara sommar - det är ju bara mannens jacka som avslöjar kyliga vindar.

    SvaraRadera
  14. Gillar också området runt Turning Torso. Vidunderlig utsikt, men jag antar att det blåste rejält. Nästan storm i småländska inlandet idag.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  15. Superfina utsiktsbilder. Längtar till sommaren och vatten nu.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder från ett vackert Malmö. Torson är nog det mest fotograferade i heeeeeeela stan.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara utsiktsbilder! Jättefin tolkning!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  18. så fint du har i din närhet ohch så fint du fotat utsikt! Kram Sara

    SvaraRadera
  19. Vilka fina utsiktsbilder! Jag blir extra förtjust i bilderna med stenarna och havet, så fina.
    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera