söndag 27 april 2014

Fotoutmaning "Rutin"




Vardagarna i veckan är de mest rutinbundna dagarna. Väckarklockan ringer varje morgon ungefär samma tid. Min rutin är då att ligga och dra mig en stund innan jag går upp. Då måste jag bara gå en liten runda i bloggvärlden på min padda.



Efter alla rutinmässiga morgonbestyr är det dax för den första promenaden med Tippen. Varje morgon är det samma rutin. Hon och jag går morgonrundan.




Är du färdig snart så vi kan gå vår runda tillsammans.




 Varje dag vattnas det på rutin i växthuset. Det är ett måste annars dör blommorna och tomaterna som bor där nu.




En annan rutin jag har är att sätta mig ner och redigera bilder, sedan blogga lite. Lite rutin i alla fall på helgen är att ta ett glas vin som en härlig avslutning på veckan. 

Detta är mina bidrag i fotoutmaningen "Rutin".  Vill ni se fler bidrag kika in hos Maria O och Mamma med ambitioner

Ha en fin söndag

Kram Pernilla

16 kommentarer:

  1. Verkar som om du har förnuftiga och härliga rutiner. Snart önskar jag att jag också hade rutinen vattna i växthuset på morgonen. Fattas bara ett växthus;)

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Sköna rutiner!
    Och det där med att vattna växthus...det skulle jag med vilja ha som rutin=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vattna i växthustet låter som en mysig och rogivande rutin, ha en skön söndag. Kram åse

    SvaraRadera
  4. Låter som ganska sköna rutiner för dig, fina bilder på Tippen. Fin söndag Karin

    SvaraRadera
  5. Mmmmmmm gillar dina morgon rutiner. Önskar så att jag hade ett växthus.
    Hoppas du får en fin avslutning på veckan.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga rutiner du har, både hundpromenad och turen i växthuset.

    Ha en fin söndag. // Lissen

    SvaraRadera
  7. Härliga rutiner låter det som..jag skulle gärna vilja ha en hund och ha hundpromenad som rutin. Någon gång ska det bli så.
    Ha en fin söndag!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Underbara rutinbilder! Ha en skön söndag.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Ja, visst har vi en hel del rutiner i våra liv.
    Önskar dig en toppenfin söndag.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Vilket fint "rutin"-inlägg du bjuder på både i bild och ord. Imponeras av att du kommer ihåg att vattna varje dag. Det där är ju liksom inte min starkaste sida som du vet ;)

    SvaraRadera
  11. Var visst lite snabb där. En kram skulle ju också skickas med ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Halloj!
    Vilka mysiga bilder på vovven, och dina rutiner gillas :O)
    Här skall också köpas tomat & gurkplantor.
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  13. Härliga rutiner... jag är superdålig på det där med vattningen. Tur att jag inte har ett växthus! :-)

    SvaraRadera
  14. Ja vecko dagarna rullar rutinerna på! Mycket som skall pusslas ihop med barnen (eller äldsta iaf Lilleman åker ju bara med)
    Ha en fin vecka
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Har man hund då blir det rutin att gå på promenad, oavsett årstid och väder!
    Vilket ljuvligt bidrag du har på temat!
    kram M.E

    SvaraRadera
  16. Ja, som hundägare blir nog rutinerna lite mer fasta än hos andra ;) Fina bilder du bjuder på!
    Kram Sara

    SvaraRadera