onsdag 30 april 2014

Bloggutmaning "Vardagslyx"



Ni som har kikat in innan såg när jag klippte ner den vita mårbacka pelargonen. Det blev kraftigt eftersom den hade vissnat ner mycket under vintern. Här ser ni hur den ser ut nu. Den har vuxit till sig mycket.

För mig är det vardagslyx att få hålla på att pyssla med mina blommor. Bara få gå runt och njuta. Vattna lite här och där. Se hur det växer.




Nu har till och med kommit en blomma. Eftersom det inte är så kalla nätter längre  har det fått flytta ut i uterummet.

Detta får bli mitt bidrag hos Tatjanis som i dag är vardagslyx. Det tycker jag det är när man kan njuta i vardagen åt sina blommor som har övervintrat.

Vill du se fler bidrag kika in hos Tatjanis.


Ha en fin Valborg

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. De är så vackra de där pelargonerna, och speciellt de vita!
    Ha en fin Valborg!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Ja vardagslyx är det verkligen att ge sig tid till att pyssla i trädgården. En fantastisk känsla.
    Fin tolkning
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Det är avkopplande att hålla på med blommor, vattna, plocka vissna blad!
    Så fint den tagit sig!
    Ha en trevlig Valborg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Sann vardagslyx, det ger så mycket att få hålla på med blommor.
    Vacker är den också pellisen.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  5. Riktigt meditativ vardagslyx!
    Ha en fin valborg!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Så fin!
    Hoppas att kvällen varit bra.
    Kram Maria

    SvaraRadera