lördag 22 februari 2014

Solen skiner






Så härligt när solen skiner. Ett par penseér har fått flytta in i vårt uterum. Solen skiner och jag provar min alla hjärtans dag present. Jag fick ett nytt objektiv av min fina man i alla hjärtans dag present. Ett Nikon 50mm,1,8 g. Det ska göra det lättare att ta inomhus med skum belysning. Jag blev väldigt glad för det. Min man skämmer bort mig.

Fast min första bild är tagen med mitt makroobjetiv som är Nikon  40mm, 2,8. Min man kallar mig, min lilla makrotjej. Jag tycker det är väldigt gulligt sagt.

Ha en superhärlig Lördag 

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Kul med ett nytt objektiv! Tror att du kommer att trivas med det. Jag använder mitt 50mm väldigt mycket. Härligt med penséer!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbart med penséer! Nu är det vår :) Och roligt med nya kameraprylar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Älskar makrobilder!
    Fina foton du har tagit. Kul med nytt objektiv att gå loss på. Lycka till!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Du bjuder alltid på så fina bilder! Det är en fröjd att titta in här hos dig.
    Mina penséer fick flytta ut idag! Hoppas nu att det inte blir för många minusgrader, någon eller några tål de.
    Önskar dig en skön kväll.
    Kram M.E

    SvaraRadera