lördag 25 januari 2014

Blå blev svart



Den här ljusstaken hänger i vår grovhall. Den har vi haft i många år. Först var den blå. Det var så modernt för femton år sedan ca. Sedan tröttnade vi på den och den fick ligga i garaget ett tag. Sedan kom jag på att om jag målade den svart skulle den nog bli fin igen. Som ny blev den. Nu har den även blivit pyntad med ett hjärta av träpärlor. Egentligen ett julhjärta som jag köpte med granar i samma pärlor från Netto. Men fast julen är över tycker jag att hjärtat kan få hänga kvar. 


Nu har fina dotterns nya säng kommit. Så idag blir det ommöblering på hennes rum


Ha en fin lördag


Kram Pernilla

8 kommentarer:

  1. Det är egentligen fantastiskt vad lite färg kan göra. Den blev verkligen jättefin.

    Så roligt med ommöbleringen i dotterns rum, alltid roligt när man känner att det börjar bli färdigt.

    Önskar dig en fin helg
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Fin ljusstake och en del julpynt passar lika fint året runt, lycka till med dagens möblering Karin

    SvaraRadera
  3. Så fin! Och ja, hjärtat ska verkligen vara kvar. Vackert!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Kärlekens symbol passar fint alla dagar!
    Snyggt!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Tur man kan förändra sånt man tröttnat på med lite färg. Fin blev den!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. snyggt... tänk vad lite färg kan göra!
    Och det där hjärtat är så fint, mina granar har fått försvinna, men hjärtat går ju ha i alla lägen!

    SvaraRadera
  7. Sanslöst.....detta är tredje tipset om Netto bara ikväll.....för mig har det varit ett totalt ointressant ställe.....tills nu!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Färg är det bästa! Och Netto, detta ställe som vid första anblick är helt ointressant men som har små pärlor igen!
    Kramis!

    SvaraRadera