fredag 8 november 2013

Taklökarna trivs nu



Taklökar är växter som bara blir finare och finare med åren. De kräver nästan inget vatten alls och ändå växer dem. Den här krukan har stått i uterummet hela sommaren med minimalt av vatten. Tur man kan fortsätta att njuta av dem nu på vintern.




Sedan ändrar de färg från grönt till lite rödbrunt. Precis de färgerna man vill ha på hösten och vintern. Skulle kunna ha hur många taklökar som helst.

Fredag igen. Var blir veckorna av de bara rusar iväg. Tänk vi är redan en vecka in i november. Om bara några veckor är det första advent. 

Ha en härlig Fredag 

Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Dom är fina!
    Jag glömmer liksom bort dom just för att dom inte behöver så mycket omsorg.
    Praktisk blomma=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Så fin närbild på taklöken!
    Vad det är roligt att läsa om vad du får göra på fotokursen. Silkespapper framför blixten måste jag prova.
    Är det en kurs på nätet? Jag skulle också behöva gå.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en kurs på Medborgarskolan i Malmö. Först gick jag en grundkurs sedan går jag nu en fortsättningskurs. Jättekul!

      Radera
  3. taklök är tacksamma och framför allt vackra. Ha en fin kväll. Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Jag tycker mycket om taklökar och har några som jag har planterat i vårt altanbord. De hänger med ut och in varje år och klarar sig så fint, så fint :)

    Toppenfina bilder!

    SvaraRadera
  5. Jättefina taklökar! Vi har tyvärr inga kvar eftersom våra stackare fått stå ute i för blöt kruka alltför länge :(
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Kanske något för mig som tar dö på alla gröna växter!!!
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera