tisdag 19 november 2013

Kakor från Vipans bageri



I fredags blev det så här god fika. Fina dottern köpte lite kakor på Vipans bageri. Det är en gymnasieskola. Där läser man till bagare bland annat. Fina dottern läser där nu. Hon har tänkt att hon ska bli bagare. Rätt härligt tycker jag. Min mormor och morfar hade Ruths hembageri I Malmö för många år sedan. Idag finns det inte kvar. Lite synd att inte någon annan tog över det. Men nu kanske en dag fina dottern startar sitt alldeles egna lilla bageri, Vem vet? Det får tiden visa.




I kväll är det sista gången på fotokursen. Det har varit kul men rättså svårt. Nu får jag träna på allt jag har lärt mig. Behöver det i lite egen takt nu. Det har gått i ett rasande tempo. Sedan är man ju så väldigt plikttrogen. Man vill ju göra sitt bästa. Det är ibland en ganska stressande kombo.
Får se vad hon säger om veckans läxa. Den handlar om att jag ska bestämma själv var ljus och skuggor ska synas och inte synas. Det är inte lätt.

Ha en fin tisdag

Kram Pernilla

6 kommentarer:

  1. Bagare! Hur bra är inte det med en egen bagare i familjen=))
    Önskar att jag vore lite mera för att baka.

    Ha en fin dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka att ha en bagare i familjen! Eller... kanske inte :-) Gott med kakor ju :-) Fina bilder! Jag hoppas att du ger oss andra lite fototips också.

    SvaraRadera
  3. Tänk att ha en egen bagare. Mannen min gillar att baka och står för bröd, bullar och småkakor. Jag gör på sin höjd muffins och sockerkakor.
    Det var ingen lätt läxa ni hade på fotokursen. Lycka till!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Mmm! Vilken fika! Lycka till med kursen ikväll.Hälsa fröken från mig :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Det borde vara förbjudet att ha sådan mumsiga bilder på sin blogg :) Det är nästan så jag måste gå och baka någonting NU! Hoppas din kväll är bra Karin

    SvaraRadera