tisdag 5 november 2013

En Köpenhamnstur



Förra torsdagen när fina mannen och jag var lediga tog vi bilen över till Köpenhamn. Vi hade bestämt oss för att titta på lite annat än ströget. Vi körde till lite möbeldesignbutiker i hamnen. Det var mycket fint att titta på. Vi gillar att titta på design av olika slag.  Här tog jag den här bilden. Den ska jag ha med på fotokursen i kväll. Här har jag använt vitbalansen moln.




Vi körde vidare och parkerade i Österbro. Därifrån gick vi ner till Nyhamn. En mysig atmosfär är det där. Här tog vi vår lunch. Vi gick och gick långt. Sista stoppet gjorde vi i en liten men fin inredningsaffär som hette Portobello. Där hade dem mycket Tine K saker. Lite fint blev inhandlat. Får visa det en annan dag.

Ha en fin Tisdag 

Kram Pernilla

8 kommentarer:

  1. Köpenhamn är en favorit!
    Önskar att jag hade närmare så man bara kunde ta en dagstur sådär.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vi har nu pratat flera veckor om att åka dit, men det ser ut som det blir en julshoppingtur i stället för en hösttur! Vill ju förstås till Tivolis julmarknad också!
    Vackra foton du bjuder på som vanligt!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Jag älskar Köpenhamn :)

    Ha en fin dag <3 Jennie

    SvaraRadera
  4. Längesedan man var över sundet. Det är härligt att strosa runt i Köpenhamn speciellt nu när det närmar sig jul.
    Ha en bra dag! Lisa

    SvaraRadera
  5. Jag gillar Köpenhamn och mina planer nästa gång är att åka utanför Ströget!
    Fina bilder!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med sådana där utflykter. Låter som ni haft det riktigt skönt. / Kram LillaMy!

    SvaraRadera
  7. Vi är alldeles för sällan i vår grannstad på andra sidan sundet. Fina bilder, du är verkligen på hugget.
    Kul! Spännande med nya inköp, väntar med spänning på resultatet.
    Vi håller på att fixa till killarnas rum, ut med det gamla och in med lite nytt.
    Kram från en gnällig förkyldis

    SvaraRadera
  8. Jag älskar ju Köpenhamn och har varit där några gånger nu. Men Portobello tror jag att jag har missat. Var hittar man den?

    SvaraRadera