måndag 21 oktober 2013

Fotoutmaning "U"



Min första tanke när jag tänker på U är Ull. Vad ska jag då visa för bilder. Det blev så klart de ulliga gulliga fåren vi såg på Gotland i somras. 




Sedan har vi så klart vår lilla vovve Tippen. Hennes päls är verkligen som riktig ull. Både i färg och kryllighet. Ibland när man tittar snabbt på vårt vita fårskinn på golvet tänker jag. Oh där ligger Tippen. Fast det var bara fårskinnet. 

Vill ni se fler bidrag titta in hos Bara Sara och Fröken Foto.

Ha en skön Måndag

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Vilken bra tolkning!
    Jag är kär i får, så är det bara.
    Om jag någon gång flyttar tillbaka ut på landet, ja då ska jag ha får=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Söta lilla Tippen! Hon är verkligen ullig och gullig.
    Får är något jag önskar. Vi bor på landet men i ett gammalt litet soldattorp så det finns tyvärr ingen lada till att he dem i. Men grannarna har får, så vi går och kikar på dem ibland.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också får och skulle gärna ha ett par egna! Men tomten är för liten och så är jag nog hemma för lite för att det skulle fungera! Ull är underbart! Kan redan nu ge dig utmärkelsen "dagens bästa tolkning"! Kramisar M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulliga får var ju en bra tolkning och skulle behöva en riktigt uppigt tröja just nu för fy vad jag fryser. Tippen är ju alltid bra på bild, Karin

      Radera