torsdag 22 augusti 2013

Victoria plommon


I vår trädgård hade vi två träd när vi flyttade in. Ett körsbärsträd som fanns där vi har tappen nu. Det har jag berättat om innan. Sedan har vi det här plommonträdet som bär mycket plommon nästan varje år. Vi är inga direkt plommonätare, fast marmelad är gott och paj är gott. Så nu väntar vi på att de ska mogna. Tycker de är rätt sena i år. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.



En liten bild rätt ut i rabatten. Bara älskar när det är så grönt.

Ha en fin Torsdag 

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Plommon är så gott, tyvärr tål jag dem inte i "rått" tillstånd. Marmelad, paj och kaka går bra. Tyvärr har vi inget eget plommonträd, men jag får njuta av andras istället.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Plommon är så gott, jag brukar få plommonmarmelad av min syster.
    Kram viktoria

    SvaraRadera