måndag 12 augusti 2013

Rom del 2



När vi hade gått en bra bit. Kan man helt plötsligt se Colosseum bara torna upp sig framför oss som en mäktig annorlunda byggnad. Känns som man hamnade i en annan tid. 



Framför stod där en försäljningsvagn. På något sätt passade den in men ändå inte.


 Det var väldigt stort. Tog en bra stund att gå runt om hela.



Det var häftigt att titta upp igenom gluggarna, när den blå himlen lös igenom.






När vi hade kommit runt om kunde man se hur det hade sett ut inne eftersom det hade vittrat sönder en hel del. Mycket av byggnaden var under renovering.

Det var en underbar dag med min fina man. Vi gick mycket och bara insöp allt gammalt.

Ha en bra Måndag

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Så många år sedan jag var i Rom! Det var 40 grader varmt och jag slängde inte ens en peng i fontänen för jag hade just då ingen lust att återvända dit, men nu blir jag allt lite sugen på en tripp dit!
    Fina foton du bjuder på!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  2. OJ, oj, oj...snacka om historiens vingslag!

    SvaraRadera
  3. Men åhhh...
    Längtar tillbaka när jag ser dina bilder!

    Så blir jag sugen på glass. Åt den godaste glassen någonsin när jag var där!
    Kram Hannis

    SvaraRadera