lördag 24 augusti 2013

Glaskupa och lammöron



Den här fina orkidén fick vi i bröllopspresent av min föräldrar. Den är fortfarande väldigt fin.




Den här lilla glaskupan köpte jag när vi var i Flyinge förra helgen. Innanför glaset lade jag ett klot inrullat i lammöron. Jag gillar den matta gröna färgen på bladen. Sedan är det virat silvertråd runt om flera varv. Sist sätter man dit dekorations nålar runt om.




Den här ljuslyktaycjetn har jag haft rätt länge. jag gillar den mycket fortfarande.




En lite närmare bild på lammöronsklotet. 

Ha en fin Lördag

Kram Pernilla

4 kommentarer:

  1. Så fint!
    Den färgen som är på lammöron skulle jag kunna tänka mig att ha på lite filtar och kuddar.
    Tycker om den där milda färgen.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Dum fråga men visst är det en färskvara, de fina runda kloten?
    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är färska blad som är ditsatta men sedan torkar dem och kan vara mycket länge tills de tappar färgen. Kram Pernilla

      Radera
  3. Jag är ju inte så förtjust i just lammöron men ditt klot tycker jag mycket om.
    Kram Maria

    SvaraRadera