tisdag 23 juli 2013

Nyplanterade skott



Hjärtan på tråd är en favorit hos mig. När jag vill ha fler plantor klipper jag rankor ifrån en gammal planta. Sedan sätter jag de i vatten. Efter ett tag kommer där små fina rötter. Då är det dax för plantering i kruka.



Detta är också en tacksam sort att ta skott på. Tror den heter peperoni, fast är inte helt säker på namnet. Jag gör likadant som med hjärtan på tråd. Sätter först i vatten och sedan när rötterna kommit i jord.

Nu är det dax att baka bröd och springa en runda i det härliga vädret.

Ha en fin Tisdag 

Kram Pernilla

3 kommentarer:

  1. Jag visste inte att det gick att göra så med hjärtan på tråd!
    Väntar alltid på de där knölarna som brukar komma och klipper och planterar sen dom direkt i jord.
    Då ska jag ta skott på min idag=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Ja visst ja, det var ju hjärtan på tråd som jag skulle försöka ta skott på. Hade redan glömt ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Mmm, nybakat bröt, vilken bra idé :)
    Jasså, kan man ta skott från hjärtan på tråd?
    Tack för tipset!

    kram kram Malin

    SvaraRadera