måndag 11 mars 2013

Homemade by me

 Att sy är en av mina favoritsysselsättningar. Då försvinner tiden lätt och jag bara är. Här har jag sytt en klänning eller lång tunika. Det är ett gammalt mönster ifrån Stoff och Stil. Jag gör ofta så . Hittar en modell och gör om den på olika sätt. Det första här går i mönstrat tyg och puderfärgade ärmar med en dov lila spets längst ner. Mitt fram har jag satt en knapp som dekoration. 


 Sedan hittade jag ett mönstrat vit och svart tyg. Till det blev det svarta ärmar. Lite spets är aldrig fel. Det satte jag runt halsen och på två ställen på ärmarna. Mitt på och längst ner.





Ha en bra måndag 

Kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Sååå fint! Vad duktig du är! Jag älskar när det är en liten spetskant!!!

    önskar dig en fin start på veckan
    kram kram Malin

    SvaraRadera